KHA | Kafkas Haber Ajansı | Kars Haberleri | Kars Haber  kars haberleri kars ajans

“SARI REHBER”DE, SİZ DE VAR MISINIZ?

  Arzu KILIÇ

          arzu.kilic@tbd.org.tr
         “SARI REHBER”DE, SİZ DE VAR MISINIZ?

 “Sarı rehber”de, siz de var mısınız?

Kafkas Haber Ajansı (KHA) Yazarı Arzu Kılıç’ın, YellowPages’un Türkiye Genel Müdürü Semin Özmoralı ile yaptığı söyleşi:

Değerli okurlar,

Eskiden hatırlar mısınız, “sarı” kaplı telefon rehberleri vardı. Kişilerin isim ve telefon numaralarının, acil durumlarda aranacak numaraların olduğu rehber. “X” ve “Y kuşağı”nın bu rehberden haberi olduğunu düşünüyorum. İşte bu rehberin günümüze uyarlanmış hali YellowPages Türkiye. YellowPages Türkiye, on-line firma rehberi ve arama motoru.

Firma telefon rehberini ifade eden “yellow pages” konsepti çok eskilere dayanıyor. 1883 yılında Amerika’nın Wyoming eyaletinde, telefon rehberi basan bir matbaacı, elinde beyaz kâğıt kalmayınca sarı kâğıda geçiyor ve firmaların yer aldığı rehberi, “YellowPages” yani sarı sayfalarla özdeşleştiren halini yaratmış oluyor. Bugün tanıdığımız haliye “YellowPages” firma rehberi ve ünlü “yürüyen parmaklar” logosu ise 1970’lerde, ünlü telekomünikasyon şirketi AT&T tarafından sektöre tanıtılmış. Firmalardan oluşan telefon rehberi olarak doğan “YellowPages”ın arkasındaki AT&T’nin kurucusunun da, telefonun mucidi Graham Bell olduğunu söylemek gerek. Kanada, İngiltere, Amerika, Avusturalya gibi ülkelerde çok uzun ve köklü bir tarihçeye sahip olan YellowPages, bugün tüm dünyada firma rehberini ifade eden en ünlü marka ve konsept haline gelmiş.

Dijitalleşme ile birlikte internete taşınan YellowPages siteleri, bugün 75’ten fazla ülkede on-line firma rehberi olarak yayınlanıyor. YellowPages Türkiye’nin Genel Müdürü Semin Özmoralı ile firmanın kuruluşu, faaliyetleri ve hedef kitlesine sağladığı avantajları konuştuk.

-Yellow Pages Türkiye’yi, medya danışmanlığı yapan, Türkiye’nin en kapsamlı on-line işyeri verisini derleyen bir şirket olarak tanıyoruz. Şirket ne zaman kuruldu? Kuruluş öyküsünü ve amacını kısaca anlatır mısınız?

-YellowPages Türkiye olarak, 2007 yılından beri ülke çapındaki işyerleri için yerel arama, dijital haritalar, web siteleri, sosyal medya, onl-ine reklam ve pazarlama gibi alanlarda hizmet veriyoruz. Türkiye’nin en kapsamlı on-line işyeri verisini derleyen YellowPages Türkiye, bizim markamız. YellowPages işyeri veri tabanında, 670 farklı kategori altında sınıflandırılmış 850 binden fazla firma bulunuyor.

YellowPages.com.tr adresinde yayın yapan on-line firma rehberimizde aylık ortalama 4 milyon firma aranıyor. Firmaların bilgilerini YellowPages Türkiye’ye kaydettirmeleri tamamen ücretsiz. İçerik lisanslama, veri uyumlama, içerik paylaşımı ve yönetimi konularında çeşitli iş ortaklarımız bulunuyor. Şu anda Apple, Bing, Google, Yelp gibi stratejik platformlarla birlikte çalışıyoruz. Bu stratejik ortaklıklarla birlikte, firma sahiplerine tam ve geniş kapsamlı satış/hizmet noktası coğrafi kodlaması, zengin içerik paylaşımı ve yönetimi hizmetlerini veriyoruz. Tüm bunlara ek olarak YellowPages Türkiye veri tabanında bulunan firmalar, tüm büyük arama motorlarına da endekslenmiştir.

-Yoğun bir rekabetin var olduğu günümüz küresel pazarlarında başarılıolabilmeleri için firma sahiplerine ne tür avantajlars ağlıyor, hangi hizmetleri sunuyorsunuz? Hedef kitleniz kimler? Özellikle bilişim sektöründen hizmet verdiğiniz kaç firma var? Sakıncası yoksa bufirmaların isimlerini alabilir miyiz?

-İnternetin en yoğun kullanım amaçlarından biri arama yapmak. Kullanıcılar en hızlı şekilde ihtiyacına ulaşmak için internetten yerel işletmeleri arıyor. Adres tarifi, çalışma saatleri, ödeme yöntemleri gibi bilgilere erişmek istiyor. Bu kullanıcılar aynı zamanda KOBİ’lerin de müşterisi. Biz de yerel arama ve dijital pazarlama uzmanlığımızın bir uzantısı olarak, KOBİ’lere bu alanlarda destek oluyoruz. KOBİ’lerin yerel aramalarda üst sıralarda bulunması amacıyla platform ve danışmanlık sağlıyoruz.

Bugün dijital dünyada öne çıkabilmek için mümkün olduğunca fazla noktada, web sitesinden online firma rehberlerine, mobil sitelere, portallara, bloglara, sosyal medya platformlarına kadar var olmak gerekiyor. Online firma rehberinde bulunmak çok ama çok önemli fakat tek başına yeterli değildir. Mobil cihazların artması ve on-line navigasyon kullanımının yaygınlaşması ile birlikte dijital haritalarda bulunmak şart. Biz KOBİ’lere bu anlamda da yardımcı oluyoruz.

Rehberimizde bulunan firmaları, Google My Business, Facebook, Foursquare, Yelp ve Apple gibi platformlara ve bunların dijital haritalarına yerleştiriyoruz. Coğrafi kodlama yöntemimizle firmaların bu haritalar üzerinde doğru enlem ve boylam bilgileriyle kaydedilmelerini sağlıyoruz. Kısacası biz KOBİ’leri tüm bu noktalara yerleştirerek dijital bulunabilirliklerini yükseltiyoruz. Arama sonuçlarında bulunabilmeleri için sosyal medya ve web sitesi gibi hizmetleri hızlı, kolay ve ucuza KOBİ’lerin hizmetine sunuyoruz.

Bilişim sektörü ile ilgili aramalara baktığımızda; yüzde 30 ile bilgisayar donanımına ait aramalar çoğunlukta. Hemen ardından yüzde 18 ile teknoloji marketleri ve ardından yüzde 18 ile İnternet kafe ve Wi-fi noktaları yer alıyor.

Bilişim sektöründe pek çok farklı firmaya hizmet veriyoruz. Dijital rehberimizde sektörün hemen hemen tüm firmaları var ancak diğer hizmetlerimiz açısından baktığımızda lokasyon bazlı bulunurluk kampanyalarında yıllardır beraber çalıştığımız TTNET, kampanyalarına dâhil olmaktan gurur duyduğumuz en önemli markalardan biri. Sunduğumuz hizmet ile üst üste ödüller aldılar. Bunun da bizim için ayrı bir mutluluk ve gurur kaynağı olduğunu söyleyebilirim.

- Sürekli  güncelleme gerektiren firmalara ait iletişim bilgilerini nasıl sağlıyorsunuz? Ekibiniz ve organizasyonumuzdan söz eder misiniz?

-Firma bilgilerinden oluşan veri tabanımızdaki datalar, gerek firmalardan on-line gelen başvurularla, gerekse kendi yerel arama ekibimiz tarafından sürekli güncelleniyor. Yerel arama uzmanlarımız ve coğrafi kodlama uzmanlarımız, her firma ile tek tek iletişim kurarak YellowPages Türkiye firma rehberini sürekli geliştirerek, en güncel ve doğru firma bilgileri topluyor ve yayınlıyorlar. YellowPages Türkiye, 850 binden fazla firma datası ile ülkenin en kapsamlı firma rehberidir. Doğal olarak bu hacimde bir işyeri datasını toplamak ve güncellemek için pek çok farklı yöntem uyguluyoruz. Bunlar arasında sayabileceğimiz en temel yöntemler, bölgelere göre veya sektörlere göre çalışmak… Örneğin bölgelerde bulunan temsilcilerimizin işyeri iş yeri gezerek topladığı kartvizit ve broşürler, merkezimizde “Yerel Arama Ekibi” adını verdiğimiz bölümde bir araya geliyor. Buradaki firma bilgileri tek tek sisteme işleniyor, olmayan bilgiler aranarak tamamlanıyor.

(BA-BA-S) GAZİ KARS (KHA) 

 

  • Yahoo'da Paylaş
  • Paylaş
  • Paylaş
  • Facebook'ta Paylaş
  • Paylaş
  • Paylaş
  • Paylaş
  • Paylaş
Bu Yazı 11370 Defa Okundu
2015-06-12

SON YAZILARI

Minyatip söyleşisi Yazar Kılıç’tan Nezih Kuleyin ile Söyleşi AŞKIN BEDEN DİLİ, NEZAKETİN BEDEN DİLİDİR Üç kere “AYN” deyin… “Neşeli Günüm” ile neşelenin! “Kurum kimliğiniz ile yaptığınız paylaşımlara özen gösterin!” Gazeteci Şeref Oğuz: Ar-Ge genellikle bizde Ür-Ge’ye dönüşüyor Yazar Kılıç’tan Prof. Dr. Alkin ile Söyleşi Azeri sanatçı Cavit Tebrizli ile söyleşi Gramafon ve plaklarla zamana yolculuk…

YORUMLAR

Abone Girişi

Yeni Abonelik        Şifre Unuttum ?




















VİDEO HABERLER
Kafkas Üniversitesinden Çanakkale Şehitlerimize Z
Kafkas Üniversitesinden Çanakkale Şehitlerimize Ziyaret
Anketler
ÇOK OKUNANLAR
Kars36spor’a Destek Gecesi
Kars36spor’a Destek Gecesi

Referandum Sonuçları, Kars Referandum Sonuçları, 2010 Referandum Sonuçları, Referandum Oy Sonuçları, Türkiye Referandum Sonuçları, izmir haber, canlı referandum sonuçları

RSS © 2010 KHA | Kafkas Haber Ajansı | Kars Haberleri | Kars Haber kars haberleri kars ajans
KHA Tan Ofset San.Tic.'nin Kurulusudur. Site iceriğinin telif hakkı bildirilmeksizin kullanılması yasaktır