KHA | Kafkas Haber Ajansı | Kars Haberleri | Kars Haber  kars haberleri kars ajans

DİKKAT! KÖTÜ BİR İMAJIN MALİYETİ ÇOK AĞIR OLABİLİR

  Arzu KILIÇ

          arzu.kilic@tbd.org.tr
         DİKKAT! KÖTÜ BİR İMAJIN MALİYETİ ÇOK AĞIR OLABİLİR

 Dikkat! Kötü bir imajın maliyeti çok ağır olabilir

Değerli okurlar,

Görselliğin çok ama çok önemli olduğu günümüzde, bir stilimiz ve imajımız olmalı. İş ve özel hayatımızda kılık-kıyafetimiz, kullandığımız renkler, oturuşumuz, kalkışımız, yemek yiyişimiz başta olmak üzere hepsi bizim stilimizi ve imajımızı oluşturuyor. Dolayısıyla insanlar tarafından doğru bir şekilde algılanmak istiyorsak bazı püf noktalara dikkat etmemiz gerekiyor.

Sizler için kişisel marka ve imaj danışmanı Rüzgar Mira Okan ile bir söyleşi gerçekleştirdim. Rüzgar Mira Okan’ı basın ve sosyal medyadan sık sık takip ediyorum. Kendisine hayranım ve içten içe kıskanıyorum da. Çünkü hayalimdeki mesleği icra ediyor. Okan’ın bir sözü sürekli aklımda: “Az olan çoktur.” Ben kendi adıma bu sözü kulağıma küpe edindim.

Okan, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Kimya Mühendisliği Bölümü’nden mezun. Eğitimi sırasında burslu olarak Amerika Purdue Ünivesitesi ve İtalya Palermo Üniversitesi’nde okumuş. Kurumsal iş hayatında; nanoteknoloji-mühendislik, satış, pazarlama, satın alma ve uluslararası müşteri yönetimi alanlarında çalışmış. Amerika ve Londra’da Kişisel Marka ve İmaj Yönetimi, İş Etiketi, Protokol, Algı Yönetimi, İletişim, Nezaket Görgü, İmaj ve Stil Danışmanlığı eğitimlerini almış. Odea adlı bir danışmanlık merkezi olan Okan, İlk İzlenim, Algı Yönetimi, Kurumsal Temsil, İş Yaşamında Kişisel Marka ve İmaj Yönetimi, Beden Dili, Renkler, İş Etiketi, Uluslararası İş Etiketi, Protokol, İş Yaşamında Serbest Giyim, Sosyal Etiket: Nezaket ve Görgü, Zarafet, Giyinme Sanatı ve Stil konularında çalışıyor.

Dikkat! Kötü bir imajın maliyeti çok ağır olabilir

“Nasıl algılanıyorsak öyle biliniriz” diyen Okan ilk izlenimin saniyeler içinde oluştuğunu ve ikinci bir şansın olmadığını söyledi. Bilişim sektöründeki bir yöneticinin net, ulaşılabilir, ciddi, özenli, süreklilik arz eden ve tutarlı bir stili olması gerektiğini vurgulayan Okan,  teknik altyapı kadar, bireyin stil ve imaj yönetimine de yatırım yapılmasını önerdi.

-Stil ve stil danışmanlığı nedir, herkesin bir stili olmalı mıdır? Sadece kılık-kıyafet değiştirerek stil sahibi olunur mu?

-Herkesin bir imajı, bir stili vardır. Stil, “kendini ifade etmek”tir. Stil, kişinin kimliğidir, karakteridir, parmak izi gibidir, süreklidir. İmaj da karşımızdaki bireylerin zihninde oluşturduğumuz resmimizdir. Bu zamana kadar stil ve imaj dendiğinde sadece kılık kıyafet akla gelirdi. Pahalı ya da son moda kıyafetlerle, hatta ve hatta sadece kılık kıyafetle stil sahibi olunmaz! Asıl olan, “Ne?” değil, “Nasıl?”. Yani algı. İmajımız ve stilimiz nasıl olduğumuzu ve nasıl algılandığımızı anlatır. Kıyafet ve aksesuarlar yansımadır, iç dünyanın dışa yansıması. İnsan zihni, görseli daha çok hatırlar. Görsel bir dünyada yaşıyoruz ve teknoloji ile bu, her geçen gün daha da artıyor ve hızlanıyor. Bu yüzden görünüm, stilimizin önemli bir yansıması ve imajın öğelerinden biridir. Davranış ve iletişimle bütünlük kazanır. Kokumuzdan, görünümümüze, konuşmamızdan, duruşumuza, neyi nasıl yazdığımıza,  nasıl yemek yediğimize kadar her şey bir bütündür ve stilimizin bir parçasıdır.

Bir Kişisel Marka, Stil ve İmaj Danışmanı olarak görev ve sorumluluğum, bireylerin ve kurumların öz değerleri, kimlikleri, karakterleri, hedefleri ve amaçları doğrultusunda stil kimliğini oluşturmak, stratejik planlamalarını yapmak ve imaj yönetiminin sürekliliği ve sürdürülebilirliğini sağlamak.

İmaj, sadece nasıl göründüğümüz değildir. İmajımız kurumsal ve bireysel olarak bir iletişim aracıdır. İletişimde imajın gücü görünümle başlar davranışla, sözsüz iletişimle; beden diliyle, renklerle, sözlü iletişimle; konuşma ve yazıyla, hatta ve hatta e-mail kültürü ve İnternet’te, sosyal medyada nasıl yer aldığı ile devam eder. İmajımız bir bütündür ve hepimizin bir imajı vardır. Önemli olan bu imajı etkin bir şekilde yönetebilmektir. Profesyonel iş yaşamlarımızda imajımızın farkında olmak, onu etkin ve etkili bir şekilde yönetmek, iş hayatındaki itibar ve algımızı olumlu yönde inşa etmemizi sağlar. Kariyer basamaklarını daha güvenli, sağlam ve etkin bir biçimde çıkmamızı destekler. Kurumların olumlu algı ve imajları ile de firmalar hem pazar paylarını arttırır, hem kaliteli, yetenekli personel istihdamını sağlar, hem de yatırımcıların ilgisini çekerler. Kötü bir imajın maliyeti hem uzun hem de kısa vadede çok ama çok yüksektir.

-İnsanlar dış görünüşleriyle karşılanır, şahsiyetleriyle uğurlanırlar. Bildiğiniz üzere ilk izlenim her konuda çok önemli. Mülakatta, ilk karşılaşmada vs... Doğru ve etkili bir ilk izlenimin püf noktaları nelerdir?

-İlk izlenimler, saniyeler içinde oluşur. Hatta bir web sitesi için bile bu böyledir. Bir kullanıcı o site de kalıp kalmayacağına saniyeler içinde karar verir. Doğru ilk izlenim etkin bir imaj için önemlidir ve etkili bir imaj da prestij, güç ve başarının anahtarıdır. İlk izlenimler saniyeler içinde oluşur, bu yüzden ikinci bir şans yoktur. Mülakatlarda ve iş yaşamında ilk karşılaşmalarda; kılık kıyafetlerin özenle ve gidilecek yere uygun seçilmesi, duruşumuz, kişisel hijyen, bakım ve kokumuz oldukça önemli. Samimi, doğal ve özenli olmak, pozitif enerji yansıtmak, tutarlı ve gerçek olmak da esas. İmaj sadece kıyafet ve aksesuarlarla  “süslenme” değil, işimizi iyi yaptığımızı gösteren, kaliteli bir yaşamın temelidir. İlk izlenimimizde bunu yansıtabilmek önemli. “İçinde bulunduğum sektöre uygun bir imaja sahip miyim?” her bireyin sorması gereken en önemli soru. İmajımız başkalarının bizi nasıl algıladığı, nasıl tanıdığı, yani bizimle ilgili zihinlerinde oluşan resimdir. İçimizde ne kadar değer, yetenek, bilgi birikimi, deneyim olursa olsun, insanlar bizi sadece kendimizi ifade ettiğimiz kadarı ile tanırlar. Nasıl algılanıyorsak oyuz. Başka bir deyişle nasıl algılanıyorsak, öyle biliniriz.

-Bilişim sektöründe çalışan bir yöneticinin stili sizce nasıl olmalı, bilişim sektöründe stil danışmanlığını yaptığınız üst düzey bir yönetici var mı?

-Bilişim sektöründe danışmanlık yaptığım yöneticilerimiz var. Onların vizyonerliği ve farkındalığı ile de özellikle son dönemde bilişim firmaları kendini ifadenin, görünümün, beden dilinin, tarzın ve duruşun ne denli önemi olduğunun farkına varmaya başladılar. Marka algısı bireyle yani çalışanla başlar. Teknik donanımın tam olmasının yanı sıra markanın bir bütün olduğu ve insanların görünümleriyle karşılanıp karakterleriyle ve yaptıklarıyla uğurlandığını hep hatırlamak gerekiyor. Teknik altyapıya yatırım kadar, bireyin stil ve imaj yönetimine de yatırım yapmasını öneririm.  Zaman zaman firmalar için marka algı ve kimliğine uygun giyim kültürlerini oluşturuyor, çalışanlarına iş etiketi, görünüm konularında eğitimler de düzenliyorum. Bilişim sektöründe çalışan bir yöneticinin stili net, ulaşılabilir aynı zamanda ciddi, özenli, süreklilik arz eden ve tutarlı olmalıdır. Yöneticilerimiz her zaman özellikle çalışanlarının rol modeli olduklarını yani onlara örnek olduklarını hatırlamalılar. Giyim olarak en önemli parça gömlektir. Ceket ciddiyet göstergesidir ve bir tamamlayıcıdır. Mavi renkli gömlek iş dünyasında güven duygusunu, vizyonerliği ve iletişimi temsil eder. Renklerin psikolojik etkisi ve gücünden yararlanın. Kıyafetlerinizi düz renkli kumaşlardan tercih edin. Bu şekilde günlük ve spor giyimde birbirine karıştırarak daha fazla kıyafet alternatifi yaratabilirsiniz.

  • Yahoo'da Paylaş
  • Paylaş
  • Paylaş
  • Facebook'ta Paylaş
  • Paylaş
  • Paylaş
  • Paylaş
  • Paylaş
Bu Yazı 6527 Defa Okundu
2013-06-22

SON YAZILARI

TOBB Türkiye Yazılım Meclisi Başkanı Melek Bar Elmas: Minyatip söyleşisi Yazar Kılıç’tan Nezih Kuleyin ile Söyleşi AŞKIN BEDEN DİLİ, NEZAKETİN BEDEN DİLİDİR Üç kere “AYN” deyin… “Neşeli Günüm” ile neşelenin! “Kurum kimliğiniz ile yaptığınız paylaşımlara özen gösterin!” Gazeteci Şeref Oğuz: Ar-Ge genellikle bizde Ür-Ge’ye dönüşüyor Yazar Kılıç’tan Prof. Dr. Alkin ile Söyleşi Azeri sanatçı Cavit Tebrizli ile söyleşi

YORUMLAR

Abone Girişi

Yeni Abonelik        Şifre Unuttum ?




















VİDEO HABERLER
Narman Ziraat Meslek Lisesi Mezunları 37 yıl sonr
Narman Ziraat Meslek Lisesi Mezunları 37 yıl sonra buluştu
Anketler
ÇOK OKUNANLAR
Metin Durmuş’dan Hükümete Acil Çağrı
Metin Durmuş’dan Hükümete Acil Çağrı

Referandum Sonuçları, Kars Referandum Sonuçları, 2010 Referandum Sonuçları, Referandum Oy Sonuçları, Türkiye Referandum Sonuçları, izmir haber, canlı referandum sonuçları

RSS © 2010 KHA | Kafkas Haber Ajansı | Kars Haberleri | Kars Haber kars haberleri kars ajans
KHA Tan Ofset San.Tic.'nin Kurulusudur. Site iceriğinin telif hakkı bildirilmeksizin kullanılması yasaktır