KHA | Kafkas Haber Ajansı | Kars Haberleri | Kars Haber  kars haberleri kars ajans

KADINA ŞİDDET VE PEYGAMBERİN EŞİNE OLAN KÖRDÜĞÜM AŞKI

  Muhammed Şamil Kakça

          tahkikk@gmail.com
         KADINA ŞİDDET VE PEYGAMBERİN EŞİNE OLAN KÖRDÜĞÜM AŞKI

 Kadına Şiddet ve Peygamberin Eşine Olan Kördüğüm Aşkı

Kafkas Haber Ajansı (KHA) Yazarı Muhammed Şamil Kafkasyalı’nın, “Kadına Şiddet ve Peygamberin Eşine Olan Kördüğüm Aşkı” yazısı:

Şefkat kahramanı ve Allahın emaneti olan kadının erkeğin başının tacı gözünün nuru ve evinin sultanı olması gerekirken elinin tersi, şiddetinin kurbanı, dayağın merkezi, küfrün kalesi, hakaretinin başkahramanı ve cinayetin kurbanı olması İslam ve insanlığımız için utanç halkası ve zillet bağıdır.

Bir senede sadece eş cinayetine kurban giden kadınların sayısının 350 civarında olması, kadının toplumda nasıl değersizleştirildiğini ve basit bir meta ve mal haline getirildiğini göstermesi açısından insanlığın sukutu olduğu gibi ruhların, kalplerin ve akılların da cinnetidir.

1400 Sene önce insanlığa rahmet olarak gönderilen Peygamberimizin eşlerine olan şefkati ve merhameti ve sevgisi asırlara çarpa çarpa ve haykırarak hadisler, alimler, abidlerin mücedditlerin ve kuran tefsirlerinin vasıtasıyla bizlere geldiği halde o şefkati rahmeti ve sevgiyi eşlerinden sergileyenlerin insanlığı, imanı ve Müslümanlığı şüphelidir.

Peygamberimizin eşi Hz Aişe Validemize sadakatini, sevgisini, muhabbetini ve samimiyetini ve şefkatini gösteren ve eşine şiddet uygulayan, onu aşağılayan, onu tahkir eden, onu aşağılayan ve öldürenlere ders olması gereken ibret vesikasıdır.

Hz Peygamberin biricik eşi, Hz Ebu Bekirin kızı ve müminlerin annesi Hz Ayşe bir gün Efendimize Yemenli 11 kadının hikayesini anlatır. Anlatılan kadınlar içerisinde Ümmü Zerr adlı kadının sevdiği ve muhabbet ettiği eşinin kendisini bırakıp başka bir kadını almasına rağmen eski eşi Ebu Zerr’in cömertliğini ve iyiliğini unutmadığını anlatır.

Bu hikâye karşısında Efendimiz: ”Korkma ya Ayşe, Ben Ebu Zerr gibi yapmam. Seni boşamam. Biz hep birlikte yaşayacağız.” Deyince Hz Ayşe, Efendimizin kendisine olan sevgisini ölçmek için ona sorar. “Ya Resulallah Beni nasıl seviyorsun?” Peygamber Efendimiz “Ya Ayşe ilk gün ki gibi. Kördüğüm gibi.” der. Yani sevgisini öyle kalbine nakış nakış işlemiş ki ki hala ilk gün ki gibi taptazedir.

Öyle sevgisini duygularına kördüğüm gibi düğümlemiş ki, hiçbir kuvvet, hiçbir dedikodu, hiçbir söz ve hareket o kördüğüm olmuş duyguları çözemez. Hiç bir zaman, mekân ve ortam ve hiç kimse o sevgiyi eksiltip ve soğutup ve zevale uğratmaz.

Yani sevgi gençlik ve güzelliği zamanında çokken, yaşlanınca ve çirkin düşünce eksilecek  değildir. İması ve ilanı ile bütün ümmeti ve insanlığa evlilik gibi kutsal bir kurumun başı, ortası ve sonun bir olması gerektiğini ibretlik sözüyle göstermek istemiştir.

Evet Efendimiz Hz Ayşe validemize gösterdiği sevgisinin ölçüsü, Allah rızası üzerine kurulduğu için ve şehevi arzular, güzellik ve menfaat üzerine kurulmadığı için evlilik, sevgi ve muhabbetin zaman geçmesiyle ve zeminin değişmesiyle eksilmek yerine daha da ziyadeleşmiştir. Evlilik ve sevgi bağlarını muhabbet, aşk, saygı, sadakat, hürmet ve merhamet düğümleri ile kördüğüm gibi bağladığı için çözülmeyecek bir bağ hükmüne geçmiştir.

Evet belki zaman geçmesiyle her şeyde ünsiyet kesp eder ve ülfet peyda eder, nefislerde bıkkınlık ve usanç meydana gelir. Her şeyin yükselme, düşme dönemleri vardır. Bu zeval bulma ya da değişme ve başkalaşma halleri görülür. Yeni olan ile eski olan arasında farklılık olur. Baharın neşesi ile kışın neşesi bir olmaz. Taptaze olan malzemeler ile bayatlayan bir olmaz. Ama evlilik nisbeti fani ve zeval bulan ve geçici hayvani hisleri tatmin maksadı gütmediği zaman, yeniliğini güzelliğini tazeliğini korur. Çünkü eğer evlilik temelinde denklik, hürmet, merhamet, saygı ve sevgi ve sadakat olmazsa kalpler birbirine bakmazsa, gönüller birbiri için acı çekmezse, gönüller birbirinde fani olup sevginin, aşkın, muhabbetin masumiyetini korumazsa kalpler birbiri için atmazsa, kalpler birbiri için yaşamasa ve aşk ve muhabbet ateşleri sevgi hürmet ve merhamet odunları ile canlı tutulmazsa o evlilik söner gider ve üşütür. O evlilikte şiddet,öfke ve zulümler baş gösterir.

Hele birde aşk ve sevgi küçük dünyevi menfaatler ve şehevi arzular üzerine bina edilmişse o pamuktan ipliklerle bağlı olan sevgi, aşk ve muhabbet bağları çabuk kopar. Dünyevi evliliğin başı, bazen arzuların ve duyguların baskınlığı ve tatmin edilmesi vesilesiyle güzelmiş gibi görünse de ortalarda ve sonlarda ayrılıklara, boşanmalara ve ihanetlere kadar gider.

Toplumda 35 yaşından sonra kadın ve erkekler arasında görülen sadakat  kaymaları ve iki tarafın eşlerini aldatmaları meyli ve yeni bir aşk, arzu ve sevgi arama teşebbüsleri gösteriyor ki; başı, ortası ve sonu bir olmayan evliliklerde eşlerin kalpleri bir zaman sonra birbirine yabancılaşıp, birbirinden uzaklaşır. Yeni sığınak, yeni teselligah, yeni bir sıcak ocak arayışına  girer.

Yalnızlaşan kalpler, eşinde sevgi, muhabbet, ilgi ve alaka görmeyen taraf, o kaybettiği ve muhtaç hissettiği şeyi dışarıda aramaya başlar. İncelen evlilik, sadakat, muhabbet bağları çabuk kopar. Sevgi açlığını, muhabbet eksikliğini, ilgi ve alaka ihtiyacını, sevilme katsayısını artırma iştiyakını hayallerde, dışarılarda ve başka yollarda arar. Açlığını bir şekilde gidermeye çalışır. İlk günkü gibi olmayan, büyüsü bozulan, rengi kaçan, manası giden, güzelliği giden, baharı biten, neşesi tükenen evliliğinde bir kurtuluş, çıkış arar. Küçük bir emare, işaret, etkileşim, yakınlık ve iyilik gördüğü zaman namahremlerden onlara yönelir. Pamuk ipliklere bağlı hale gelen evliliğini bitirir. Boşanır ya da aldatır. Ya da öldürür.

Amma evlilik rızayı ilahi ve muhabbet, saygı, merhamet, hürmet eksenli olursa, eşler evlerini bir cennet bahçesi, evlatlarını cennet çocukları, eşlerini cennet hurisi olarak görür. Evliliğin nispeti ebedi hayat için olur. Ebedi hayat yolunda ebedi arkadaşı olan eşini kaybetmemek için onu hayra, iyiliğe çağırır. Ona hayrı tavsiye eder. Evlilik şehevi arzular ve duygular eksenli olmayacağı için ebedi hayat arkadaşının yaşlanması veya çirkinleşmesi ona olan muhabbetini ve sevgisini eksiltmez. Çünkü eşim şimdilik yaşlı, çirkin olsa da onun ebedi bir gençliği var diye düşünür. Ona merhamete ve hürmeti ziyadeleşir. Eşini, çocuklarının annesi veya babası, evinin direği, geçiminin kaynağı, sırtını dayadığı yoldaşı olarak görür. Eşinin yardımcısı ve sırdaşı olarak görür.

Evlilikte zaman geçtikçe ve ömür bittikçe evlilik sevgisi ve muhabbete azalmak yerine, zevale uğramak ve incelmek yerine kalınlaşır. Muhabbet, sevgi, ahde vefa ve hoşgörü kördüğümlerini ölümden başka kimsenin çözemeyeceği hale gelir.

Efendimizin eşlerine gösterdiği sevgi, muhabbet ve ahde vefa tazeliğini ahir ömrüne kadar muhafaza etmişse bu zamanın evlileri de bunu yapabilirler. Boşanmaların sudan sebeplere ve basit nedenlere indirgendiği, sudan sebeplerden evliliklerin yıkıldığı bu zamanda nebevi evlilik düsturlarına uyanlar ve sevgilerini ve muhabbetlerini kalplere nakşedip duygulara düğümleyenler ayrılık yıkımlarına, boşanma felaketlerine ve ayrılık acılarına maruz kalmazlar. İlahi kriterlere göre ve nebevi düsturlara göre izdivaç yapanların evlilikleri ve muhabbetleri Efendimizin izdivacından farklı olmayacaktır. Evlilik nefislerin elinde oyuncak olmayacak. Evlilik üç günlük evcilik oylunu olmayacak. Evlilik pamuk ipliklerine bağlı olmayacaktır. Eşler arasında atılan nikah, sadakat ve sevgi  kördüğümleri ancak ölümle çözülecektir. Nice evli çiftler vardır ki elli yıllık evliliklerini ilk günkü gibi yaşamış ve bitirmişlerdir. Ne mutlu o çiftlere ki evliliklerinin başı da huzur ortası da mutluluk sonu da saadet olmuştur. Veyl olsun ve yazık o insanlara ki, ne çok hayaller ile ne tatlı heyecanlar ile ne büyük beklentiler ile evlendikleri eşlerinin beklentilerini boşa, umutlarını keder ve acıya, hayallerini kâbus ve feryada ve hayatlarını zehire çevirerek mahvetmişler ve mahvediyorlar. Muhammed Şamil Kafkasyalı

Not: Kadına şiddete son,kadın cinayetleri dursun,kadına eşit haklar diye bağıran feminist kesimlerin yöntem ve usulleri çözüme katkı sağlamaktan ziyade körüklemek ve kadın ile erkek arasındaki çatışmayı artırıp uzlaşmayı dinamitlediği için bu kesimlere itibar etmeyip çözümü kuran ahlakı ve sünnet odaklı bir çerçevede çözümü için destek olalım.

(BA-BA-S) GAZİ KARS (KHA) 

  • Yahoo'da Paylaş
  • Paylaş
  • Paylaş
  • Facebook'ta Paylaş
  • Paylaş
  • Paylaş
  • Paylaş
  • Paylaş
Bu Yazı 762 Defa Okundu
2015-03-10

SON YAZILARI

16 Nisan Sonrası Yarınlarımız Bugünlerimizden Güzel Olacak Ya Millet Başa Ya Kuzgun Leşe Evet’den Beklentilerim ve Otuz Gerekçem Herkes Ona Düşman Bu Nasıl Bir şehir? Anadolu Halkı Rahatsız NOKTA! Sonsuzluk İçin Yaratılan İnsanın Her Anı Kıymetlidir Biz Başka Milletlere Benzemeyiz! Bakan Arslan’ın İngiliz Armalı Montu ve Düşündürdükleri Yaşam Tarzına Müdahale Kavramı ve Tarihçesi

YORUMLAR

Abone Girişi

Yeni Abonelik        Şifre Unuttum ?




















VİDEO HABERLER
Kars Lojistik Merkezi’nin temeli atıldı
Kars Lojistik Merkezi’nin temeli atıldı
Anketler
ÇOK OKUNANLAR
Kars Lojistik Merkezi’nin temeli atıldı
Kars Lojistik Merkezi’nin temeli atıldı

Referandum Sonuçları, Kars Referandum Sonuçları, 2010 Referandum Sonuçları, Referandum Oy Sonuçları, Türkiye Referandum Sonuçları, izmir haber, canlı referandum sonuçları

RSS © 2010 KHA | Kafkas Haber Ajansı | Kars Haberleri | Kars Haber kars haberleri kars ajans
KHA Tan Ofset San.Tic.'nin Kurulusudur. Site iceriğinin telif hakkı bildirilmeksizin kullanılması yasaktır