KARS Haber Girişi : 07 Kasım 2019 21:04

Kağızman yolu virajlardan kurtuluyor

Kağızman yolu virajlardan kurtuluyor
Kars ve Kağızmanlıların çilesi halin gelen yol virajlardan kurtarılarak muhteşem bir asfalta kavuşturuldu. Kars-Kağızman karayolunun en fazla virajılarından Kötem mevkiindeki 5.5 km’lik kısmının yapımı tamamlanarak trafiğe açıldı.
Kağızman yolu virajlardan kurtuluyor Kağızman yolu virajlardan kurtuluyor

Kağızman yolu virajlardan kurtuluyor

KAFKAS HABER AJANSI / BEDİR ALTUNOK

Kars ve Kağızmanlıların çilesi halin gelen yol virajlardan kurtarılarak muhteşem bir asfalta kavuşturuldu. Kars-Kağızman karayolunun en fazla virajılarından Kötem mevkiindeki 5.5 km’lik kısmının yapımı tamamlanarak trafiğe açıldı.

AK Parti Kars Milletvekilleri 65. Dönem Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Yunus Kılıç, Kars Valisi Türker Öksüz, AK Parti İl Başkanı Adem Çalkın, İl Genel Meclis Başkanı Muzaffer Yağcı yolun açılışı için bölgeye gitti. Milletvekilleri ve beraberindeki heyeti Kağızman Kaymakamı İshak Çınar, Karayolları 18. Bölge Müdürü Erhan Özkaya, Kağızman İl Genel Meclis Üyeleri Cesim Karaca, Yavuz Aras,AK Parti İlçe Başkanı Nesim İyidoğan, İlçe Emniyet Müdürü Erkan Sönmez karşıladı.

Karayolları 18. Bölge Müdürü Erhan Özkaya, “Yaklaşık 37,5 kilometre tek yol, BSK’lı 1A standardında yol inşaatımız devam etmekte olup, Kötek’in 2 kilometre kuzeyinde son bulmaktadır. Karakurt-Kötek-Kağızman yolu bünyesi içerisindedir. Geri kalan yaklaşık 14 kilometrelik kısmımız BSK olarak ihalesi devam etmektedir. Özellikle şu an trafiğe verdiğimiz bu 5 kilometrelik 1A standardındaki yol, mevcut yolumuzu 1,5 kilometre civarında kısaltmakta olup vatandaşımızın uzun yıllardan beri arazinin toparatif koşullarından dolayı sürüş konforunu ve trafik güvenliğini de büyük ölçüde rahatlatmak durumundadır.” diye konuştu.

Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Başkanı Kars Milletvekili Prof. Dr. Yunus Kılıç da, “Kağızman biliyorsunuz, Kars'ın çok şirin, güzel, yeşil bir ilçesi ama Kağızman’a insanlar sırf bu yoldaki virajlardan dolayı ya geldiği zaman bir daha gitsek mi diye kaygı duyarlardı hele ki kışın burası çok sıkıntılı bir yol idi, şükürler olsun ülkemizin imkanları, Sayın Cumhurbaşkanımızın buraya sahiplenmesi, Sayın Bakanımızın buralı olması dolayısıyla insanların hayatını rahatlatacak çok önemli katkılar oldu bunlardan bir tanesi de Kağızman yolu. Tabi bu bir aşaması bittiği zaman biz bu şu andaki kısmından geçtik skiye göre rahatını bizzat yaşadık ve buranın insanı bunu yaşayacak, yaşadıkça görecek ama tamamı bittiği zaman çok daha kaliteli, çok şeritli virajlarının azaltılmış olduğu çok güzel bir kaliteli yola kavuşmuş olacak. Devletin büyük imkanları kullanılıyor ama insanımıza buna layık mıdır? Elbette insanımız en iyisine layıktır. Kağızmanlı da layıktır. Digorlu da, Karslı da ülkede olan herkes de en güzel şeylere layıktır. Bizim insanımız yıllardır bu bölgenin eziyetini çekiyor, inşallah bundan sonra huzurunu yaşayacak.” Dedi.

Kars Valisi Türker Öksüz ise, “Bugün Kars Kağızman karayolunun Kötek mevkisindeki çalışmaların bir bölümünü trafiğe açmış bulunuyoruz. Hepinizin bildiği gibi son 15-20 yıllık periyotta ülkemizde gerek bölünmüş yollarla gerek otoyollarla Ulaştırma Bakanlığımız bünyesinde çok önemli hamleler yapıldı. İlimizde de bu hamlelerin bir adımı olarak mevcut bulunduğumuz yol bu sene itibariyle bir kısmı ama ileride tamamlandığında çok daha önemli bir yolu hizmete açmış olacağız. Tabii bu yolun hizmete açılması Kağızman gibi ilimizin en önemli ilçelerinden birini ilimize bağlaması anlamında çok önemlidir diye düşünüyorum. Bu yol bu önemli içimizi ulaşımı çok daha rahat çok daha konforlu hale getirecek bir yandan, bir yandan da tabii süreyi kısaltacak her türlü tasarruf imkanını da ortaya koymuş olacak. Tamamı bittiğinde 3.7 kilometrelik bir kısalma söz konusu olacak. Bu çok önemli elbette hem de zamandan tasarruf etmiş olacağız. 144 milyonluk toplam proje tutarı olan büyük bir yatırımdan bahsediyoruz. Henüz yüzde 30-40’lardayız, tabii ki tamamlandığında ilimizin yol ağı açısından önemli bir kazanım olacak. Umuyorum ki bu yol ilimize çok önemli hizmetlerde bulunacak aynı zamanda da kazasız belasız şekilde insanlarız buradan yolculuk etsinler. Trafik güvenliği en öndedir. Evet, bu çok modern yollar yapılıyor ama trafik kurallarını elbette uyarak bu yolları kullanalım. Bütün vatandaşlarımıza Kars'ta yaşayan halkımızdan isteğim odur. Kazasız belasız konforlu şekilde gidecekleri yerlere ulaşsınlar.” ifadelerine yer verdi.

65. Dönem Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Kars Milletvekili Ahmet Arslan BTK’nın tamamlanmasıyla Çin’den kalkan trenin Ankara’da karşılandığını ve Marmaray’ı kullanarak Prag’a yolcu edildiğini söyleyerek tarihi ana tanıklık edildiğine dikkat çekti. Arslan, şöyle konuştu:

“Biz daha önce söylemiştik, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesinin bitmesi demek Londra ile Pekin'i birleştirmek oradan oraya yükü kesintisiz götürmek anlamına gelir demiştik. Nitekim onun dün meyvelerini gördük, inşallah bundan sonra ziyadesiyle göreceğiz. Bölge müdürümüz bahsetti Kars'ta bir de Lojistik Merkezi yapılıyor. Lojistik merkezinin yapılmasıyla lojistik üssü haline gelecek ancak sadece Lojistik Merkezi tek başına anlamlı değil. Eğer siz onu Hedef pazarlara yollarla bağlarsanız İşte o zaman anlamlı hale gelecek o yüzden Kars'ın bölgesinde Lojistik üssü haline gelmesi adına 2011'de attığımız Bölge Müdürlüğü kurulması adımı bugün meyvelerini veriyor. Kars Iğdır'a bölünmüş sıcak asfalt yolda bağlanıyor. Erzurum'a bölünmüş yolda bağlanmıştır sıcak asfalt hale getiriliyor.  Kars Ardahan'a oradan Artvin'e yine bölünmüş sıcak asfalt yolla bağlanıyor. Yani etrafındaki illere sıcak asfalt yolla bağlanıyor. Herkese ilçelerine de aynı şekilde sıcak asfalta bağlanıyor. İşte Kars Kağızman arası yolda sadece Karslılara sadece Kağızman'da hizmet edecek bir yol olarak düşürülmesinin zira Kars Kağızman üzerinden Ağrı yolu da yapılıyor, sıcak asfalt olarak karısı aynı zamanda ağır ya en kestirme yolla bağlamış olacak bu yol bu yolun öyle bir fonksiyonu ver bu uluslara bir koridor haline gelecek. Onun için de arkadaşlara çok çok teşekkür ederiz projenin bu parçası elbette ki 144 milyon Türk Lirası bedelle gerçekten Yunus hocam söyledi sayın valim de rakamı zikrettiler 144 trilyon denince yok canım öyle bir rakam buraları harcanmaz deniyordu şimdi bir ile ilçesinin arasındaki yola harcanıyor. O anlamda hamd ediyoruz şükrediyoruz ülke olarak geldiğimiz nokta bunun en güzel göstergesi Sayın cumhurbaşkanımıza Bir önceki Sayın Başbakanımız Binali Yıldırım Bakanlığı döneminde özellikle buraları Hamide yine çok çok teşekkür ederim. Bu ülkenin her yerine bu trip yatırımların gelmesi adına ortaya koydukları irade için memnuniyetle şu anki Bakanı Cahit Turhan a Teşekkür ederim Cahit Bey'in Genel Müdürlüğü döneminde bu projeye başladı. Bugün de nasip oldu Bakanlığı döneminde devam ediyor ona çok çok teşekkür ederim bu ve bunun gibi projeleri hamilelikleri için inşallah bu projelerimiz Kars'ın değişen tarihinin daha da değişmesi adına önemli adımlar şu an 5 kilometreyi arkadaşlar hizmete verdi. 15 buçuk kilometrede çalışma devam ediyor ve İnşallah o 15 kilometreden sonra kalan 17 kilometrede çalışma yürütülecek. Zira bildiğiniz gibi Kars'tan Selim yol ayrımı.  Kısmı zaten bölünmüş yol Kötek sonrası da Erzurum'dan Sarıkamış üzerinden Kağızman'a gelen görünmüş. Yolun devamı olması nedeniyle bölünmüş yol haline gelecek yaklaşık 30 kilometre bölünmüş yol 37 kilometresi de bir standarda bir yol olarak önemli bir koridoru tamamlamış olacak tekrar emeği geçenlere teşekkür ediyoruz. Bölge müdür ekibi ile birlikte hasetten karşıdaki projeler anlamında gösterdikleri Özen titizlik dairesi nedeniyle bütün ekibine çok çok teşekkür takvim İnşallah kaza bela vermeden de bu işleri yapmasını nasip eylesin bir değerlendirme daha yapmak isterim. Kars adına sorumluluk alan milletvekilleri olarak elbette ki Ankara'dan kaynak getirme adına gayretim Herkes şahit dün de vardı. Bugün de var Sayın Cumhurbaşkanımızın kabinemizin himayesi önemli bizde kaynak getiriyoruz. Ancak bu kaynakların gelmesi yetmez bu kaynak. Doğru ve vaktinde kullanılması çok çok önemlidir bunun için gerek Sayın valime ekibi ile birlikte gerek Sayın kaymakamımıza ekibi ile birlikte ortaya koydukları irade ve destek için çok çok Ziraat onların desteği ile birlikte bölge müdürlüğümüz burada karşılaştığı problemleri bir an önce çözebildiği için işleri ziyadesiyle hızlı yürütüyor O yüzden Rabbim Her kim olursa olsun katkı koyuyor Emek veriyorsa Rabbim onlardan razı olsun Rabbim bizlere de bu hizmetleri ziyadesiyle yapabilmeyi nasip eylesin vatandaşımızın da hayırlısıyla kullanabilmesini nasip eylesin Elbette ki kazasız belasız Zira o virajlarda insanlar 30-40 kilometre hızla gidiyorlardı şimdi A1 standardında Bu genişlikte bir yolu gördüğünde kurallara uyarak 70 kilometre 90 kilometre hızla gitsinler onun üstüne çıkmasınlar sonuçta Burası bir otoyol değil burası A1 standardının da kaliteli bir yol ancak kurallara uyularak kullan.”

PROJE HAKKINDA:

KARAYOLLARI KARS 18. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ YOL YAPIM BAŞMÜHENDİSLİĞİ  (Kars-Selim) Ayrım-Kötek Yolu KM:0+000-37+586,42 ;Toprak İşleri, Sanat Yapıları ,Üst Yapı (PMAT, PMT, BSK) ve Çeşitli işler Yaptırılması işi

Projenin Amaç ve Kapsamı

1. AMAÇ – KAPSAM

Proje; Karayolları Genel Müdürlüğü’nün, 18.Bölge Müdürlüğü sınırları içerisinde bulunan 965-04 Kontrol Kesim Numaralı Devlet yollarından teşkil olmaktadır.Projenin ana aksı 37.5 km olup yolda yapım çalışmalarına 18.10.2016 tarihinde başlanmıştır.

• 2019 yılı çalışmaları kapsamında;Km:8+000-16+000 ve Km:22+000-26+460 arası toprak işleri ve sanat yapıları seviyesinde çalışmalar yapılmıştır.

• Yapılan imalat çalışmaları sonucu trafiğe açılan kesim (Km: 26+460-31+460) ile beraber mevcut yola göre güzergahta 1.5 km’lik kısalma meydana gelmiş olup, projenin tamamlanması ile birlikte (Km:0+000-37+586,42) güzergahın tamamında 3,7 kmlik kısalma meydana gelecektir.

• Yolun proje tutarı 144.000.000 TL ‘dir.

Proje Kapsamında Toplam Yapılan İmalatlar

Proje kapsamında 1,450,000 m3 toprak hareketi gerçekleştirildi.

6 adet 4x4 ebatlarda hayvansal alt geçit 25 adet 2x2 ebatlarda hidrolik menfez olmak üzere 31 adet menfez imalatı yapıldı

Bu iş kapsamında 26,653 m3 taş duvar imalatı yapıldı

Pmat,pmt,bitümlü temel imalatları yapılarak binder seviyesinde 5 km’lik kesim trafiğe açıldı

(BA-BA-S) GAZİ KARS (KHA) / KAFKAS HABER AJANSI / BEDİR ALTUNOK

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.