Alibeyoğlu, Kafkas Haber Ajansı’nın konuğu oldu

Alibeyoğlu, Kafkas Haber Ajansı’nın konuğu oldu KAFKAS HABER AJANSI / BEDİR ALTUNOK

Alibeyoğlu, Kafkas Haber Ajansı’nın konuğu oldu

KAFKAS HABER AJANSI / BEDİR ALTUNOK

ALİBEYOĞLU, KARS'IN KALKINMASI İÇİN FAZLA VAKİT KAYBETMEDEN TEDBİR ALINMASI GEREKİYOR

Hafta sonu evinde basın mensuplarını ağırlayan Kars Belediye eski Başkanı Naif Alibeyoğlu, Kars’a dair fikirlerini paylaştı. Kafkas Habear Ajansı )KHA) Kurucusu Gazeteci Bedir Altunok’a Kars için öncelikli olarak hayata geçirilmesi gereken projelerini açıklayan Alibeyoğlu şu ifadeleri kullandı.

YÜKSEK HIZLI TREN MUTLAKA KARS’A KADAR GETİRİLMELİDİR.

Birinci önceliğimiz yüksek hızlı trenin mutlaka Kars’a kadar getirilmesidir. Bugün Ankara-Sivas arası 405 kilometrelik mesafe iki saatte tamamlanabiliyor. Hattın daha sonra Kars'a uzatılarak Bakü – Tiflis – Kars demiryoluna bağlanması, ayrıca Sivas'ta çatallanarak Malatya, Elazığ ve Diyarbakır'a kadar uzatılması planlandı. Ancak gelin görün ki bu konuda şimdiye kadar somut bir adım atılmadı. Kars’ın batı ile bağlantısının daha hızlı hale getirilmesi için başta siyasiler olmak üzere sivil toplum kuruluşları birlikte hareket etmeli ve yüksek hızlı trenin bir an önce Kars’a getirilmesi sağlanmalıdır. 

Öte yandan Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu ile Tiflis ve Bakü’ye yolcu taşımacılığı başlatılmalıdır. Türkiye’deki ray genişliği 143,5 cm. Eski Doğu Bloku’nda 152 cm. olduğu için boji değişimi Gürcistan’ın Ahılkelek’te yapılmakta ve hayli zaman almakta, Kars’taki Lojistik Merkez işlevsiz kalmaktadır. Kars’ın nefes alması ; Tiflis ve Bakü’ye yolcu taşımacılığının da başlatılması için Ahılkelek’ten Kars’a kadar çift ekartman rayı döşenmelidir.

2. ÖNCELİK OLARAK, KARS’TA KAFKASYA SERBEST BÖLGESİ MUTLAKA KURULMALIDIR.

Karslılar sınırın kapalı olması  nedeniyle yıllarca ağır bedeller ödedi. Bu bedelin bir karşılığı olarak ve ülke ekonomisine de büyük katkı sağlayacak Kars’da bir SERBEST BÖLGE oluşturulmalı. Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu, ardından Doğukapı’nın açılması Kars için önemli bir gelişme olacaktır. Lojistik Merkez yalnız başına bir anlam taşımıyor.  Zira, gerek batıdan Kafkaslara, Ortaasya’ya ya da Çin’e gidecek mal, gerek oralardan batıya gidecek mallar Kars’ta niye indirilir? Umutlarımız ‘Selamsız Bandosu’na dönüşmesin. Kars’ın ve Bölgenin kaderini önemli ölçüde değiştirecek yegane şey Kars’ta Serbest Bölge ilan edilmesi olacaktır. Kars’da Uluslararası hava limanımız, Kafkaslara, Ortaasyaya, Uzakdoğuya- Çin’e kadar uzanan bir demiryolumuz ve karayolumuz var. Havalimanımız var. Elbette hayvancılığımız, hayvansal ürünlerimiz, elbette turizm potansiyelimiz… Ama Serbest Bölge olmasıyla Kars sınıf atlayacaktır.

KARS’TA DOĞALGAZA YÜZDE 50 SÜBVANSİYON UYGULANMALIDIR.

Devlet, kışın yoğun geçtiği -15 derecenin altına düşen Kars, Ardahan, Ağrı ve Erzurum gibi illerde özellikle doğalgaza en azından Aralık, Ocak ve Şubat ayları için yüzde 50 sübvansiyon uygulamalıdır.

Kardeş Şehrimiz Norveç’in Kirkenes Şehrinde kişi başına gelir 80 bin dolar olmasına rağmen devlet özel sübvansiyon uyguluyor. Bizde ise kıyı kentleri ve sıcak bölgeler ile aynı vergi, aynı asgari ücret.

Bir de buna ulaşım, akaryakıt, yiyecek içecek vb. birçok masrafları ekleniyor.

(BA-BA-S) GAZİ KARS (KHA)  / KAFKAS HABER AJANSI / BEDİR ALTUNOK


03.08.2024 18:32:24