Bayburt’ta en fazla şikâyetin geldiği sektör "Perakende Ticaret" oldu
KAFKAS HABER AJANSI / BEDİR ALTUNOK
BAŞKAN DİLEK: “DİLEĞİMİZ, TÜKETİCİLERİN HAKLARININ FARKINDA OLMALARI VE BİLGİLENDİRMEMİZİN TÜM TÜKETİCİLERİMİZE YARARLI OLMASIDIR”
Tüketiciler Birliği Bayburt Şube Başkanı Hayrettin Dilek, Tüketiciyi koruma haftası nedeniyle yaptığı açıklamada Bayburt’ta en fazla şikâyetin geldiği sektörün "Perakende Ticaret" olduğunu belirtti.
Ülkemizde her yıl 15 Mart Dünya Tüketiciler Gününün de içinde bulunduğu haftanın 15-21 Mart Tüketiciyi Koruma Haftası olarak kutlandığını hatırlatan Başkan Dilek, Bayburt Şubesi olarak 16 yıldır kentte faaliyet gösterdiklerini söyledi.
Başkan Dilek, Tüketiciler Birliği adına tüketicilerin bilinçlendirilmesi ve danışma hizmetleriyle birlikte, sadece Tüketiciyi Koruma Haftası’na bağlı kalmadan tüketicilerin haklarını aramaları için çalıştıklarını ifade etti. Bayburt’ta Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren Tüketici Hakem Heyetinde ve Bayburt Sağlık İl Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren Hasta Hakları Kurulundaki görev ve çalışmalarımız yanında, yıl boyunca çeşitli faaliyetlerinin devam ettiğini kaydetti.
Tüketiciler Birliği Bayburt Şube Başkanı Hayrettin Dilek, 2020 yılı Mart ayında başlayan bir yıllık Pandemi sürecinde, tüketicilerimizin alışveriş alışkanlıklarında da değişiklik olduğunu ve uzaktan satışa yöneldiğini, online kanallar yoluyla, özellikle e-ticaret sitelerini daha çok kullanmaya başladıklarını, bunun yanında daha fazla gıda ve hijyen ürünü satın aldıklarını gözlemlediklerini açıkladı.
Uzaktan satışlarda yaşanan sorunlarda da artış görüldüğüne dikkat çeken Başkan Dilek, uzaktan satışların kanuni alt yapısı tamamlanmadığından dolayı sorunların çözümünün pek de mümkün olamadığını vurguladı.
Muhatap bulamadıklarını, bulsalar bile sorunu çözemediklerini aktaran Dilek, “Bir muhatap bulmak ve sorunumuz çözülsün istiyorsak, şuna dikkat etmemiz gerekiyor. Kapıda ödeme seçeneği olan alışverişleri tercih etmek. Ödemeyi kargo şirketine yapar ve sorun yaşarsak 15 gün içinde uzaktan satıştan cayma hakkımızı kullanıp, kargo şirketinden paramızı geri alabiliriz. Dolayısıyla, kargo şirketini bulamama ihtimalimiz de söz konusu değildir. Ayrıca, ödemelerinizi banka havalesi ile yapmayın lütfen. Yoksa 6 bin lira öder, 15.000 liralık telefon beklerken, 2 liralık bisküvi ile karşı karşıya kalır, muhatap da bulamazsınız.” dedi.
Bayburt Şube Başkanı Hayrettin Dilek, bir başka hususa da değinerek, “Tüketiciler, herhangi bir şekilde ulaştığı kişileri yanıltan veya yanıltması muhtemel olan reklamlara ve özellikle satış elemanlarının aldatıcı veya yanıltıcı sözlerine itibar etmemelidirler. Bizi aldatan bizden değildir. bu hadis çok büyük bir anlam içeriyor. Mal alırken aldatanlar, Mal satarken aldatanlar, Söz verirken aldatanlar ve Söz alırken aldatanlar, bir kez daha bu hadisi düşünsünler. Aldatmak hafife alınacak bir mesele değil. Allah muhafaza etsin inşallah. Ayrıca, tüketicilerin soru ve sorunlarına ilişkin olarak, bakanlığın Alo 175 Tüketici Danışma Hattının hizmet vermektedir.” açıklamasında bulundu.
Başkan Dilek ayrıca, Bayburt İl Hakem Heyetine 2020 yılı itibariyle 434 başvuru olduğunu, bunların 317 tanesinin (% 73) tüketici lehine sonuçlandığı, aleyhe sonuçlanan da 117 kararın (%23) olduğu ve bu şikâyetlerden; “Perakende Ticaret” (280) karar ile başı çektiğini kaydetti.
Abonelik Hizmetleri (59) Finansal Hizmetler (45) Ulaşım, Sağlık ve Eğitim Hizmetleri (30) Turizm Hizmetleri (10) ve Diğer Hizmetler (10) olduğunun bilgisini de veren Başkan Dilek, “Dileğimiz tüketicilerin haklarının farkında olmaları ve bilgilendirmemizin tüm tüketicilerimize yararlı olmasıdır. Bu duygu ve düşüncelerle; Tüketiciyi Koruma Haftası’nı kutluyor, 2021 yılının tüm tüketicilerimize sağlıklı ve huzurlu bir yıl olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.
(BA-BA-S) BAYBURT(KHA) / KAFKAS HABER AJANSI / BEDİR ALTUNOK
18.03.2021 22:19:39