Sabri Yiğit: Doğu Ekspresini iyi değerlendirmeliyiz

Kars Ardahan Iğdır (KAI) Vakfı Başkanı / Digicom Grup Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Yiğit, Doğu’nun sınır kenti Kars’ın, Bakü Tiflis Kars (BTK) ve Doğu Ekspresiyle yolunun açık olduğunu söyleyerek, “Doğu Ekspresini iyi değerlendirmeliyiz” çağrısında bulund

Sabri Yiğit: Doğu Ekspresini iyi değerlendirmeliyiz

KAFKAS HABER AJANSI / BEDİR ALTUNOK

Kars Ardahan Iğdır (KAI) Vakfı Başkanı / Digicom Grup Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Yiğit, Doğu’nun sınır kenti Kars’ın, Bakü Tiflis Kars (BTK) ve Doğu Ekspresiyle yolunun açık olduğunu söyleyerek, “Doğu Ekspresini iyi değerlendirmeliyiz” çağrısında bulundu.

Yiğit; BTK ve Doğu Ekspresiyle ilgili şu açıklamalarda bulundu:

Azerbaycan’ın başkenti Bakü’den başlayıp tüm ülkeyi doğu-batı yönünde katedip Gürcistan’da devam eden trenin nihai güzergahı Kars. Gürcistan’ın başkenti Tiflis’in de ana duraklarından biri olduğu 450 milyon dolara mal olan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının toplam uzunluğu 838.6 kilometre. Bakü-Tiflis-Kars demiyorlu hattının 76 kilometresi Türkiye’den, 259 kilometresi Gürcistan’dan, 503 kilometresi de Azerbaycan topraklarından geçecek.

Türkiye ile Orta Asya ülkelerini ulaşım ağıyla birleştirme projesinin de bir ayağı olan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı için imzalar 7 Şubat 2007’de atılmıştı. Anlaşmayı Tiflis’te Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan hükümetleri imzalamıştı. Hattın açılmasıyla birlikte Avrupa ile Çin arasındaki kara taşımacılığı 7.000 kilometre kısalacak.

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattıyla 2035 yılına kadar 3 milyonluk bir yolcu hedefi mevcut. Öte yandan da 17 milyon ton yük taşımacılığı da yine aynı yıla kadar hedeflenmekte.

BTK’da bu yıl yolcu taşınması beklenirken son birkaç aydır patlama yapan Doğu Ekspresi ise kentte büyük heyecan yaşattı.

Birçok seyahat tutkunu Doğu Ekspresi biletini alıp, bu keyifli ve dinlendirici maceraya atılıyor. Bu deneyimi yaşamak isteyenler için, 1000 km’nin üzerindeki bu tren yolculuğu yıllardır ekonomi çıkmazların içinde olan Kars esnafının da yüzünü güldürüyor.

BTK’nın yolcu taşımaya başlamasıyla birlikte Kafkas ülkelerinden de tren yolculukları start alacak.

Bu da demek ki Kars; eğer alt yapısını tamamlayıp, turizm yatırımlarını da hızlandırırsa bir yandan Doğu Ekspresi diğer yandan da BTK ile birlikte Kars bölgenin ana merkezi konumuna gelecek.

O halde Doğu Ekspresine iyi sahiplenilmeli, kıymeti bilinmeli ve özellikle de esnaflarımız güler yüzlerini ve misafirperverliklerini eksik etmemelidir.

El ele verip Kars’ımızın aydınlık yarınlarına yol alabiliriz. Çağdaş ve uygar kentimizi ayağa kaldırabiliriz. Bugünden başlayıp gecemizi gündüzümüze katarak şehrimizi Kafkasların parlayan yıldızı yapabiliriz.

(BA-BA-S) GAZİ KARS (KHA) / KAFKAS HABER AJANSI


16.02.2018 14:58:39