Karakurt Yoluyla ilgili son gelişmeler

Karakurt Yoluyla ilgili son gelişmeler

KAFKAS HABER AJANSI / BEDİR ALTUNOK

ARSLAN: 50 KM’LİK YOLUN BEDELİ 750 TRİLYONDUR

ARSLAN: ESKİDEN 100 METRELİK KÖPRÜLER YAPILMAZKEN ŞİMDİ İSE 5 TANE BÜYÜK VİYADÜKTEN BAHSEDİYORUZ

65. Dönem UDH Bakanı Kars Milletvekili Ahmet Arslan, ilk önce Kurukart Barajıyla ilgili açıklamalarda bulundu. İlk olarak “İşi yabancılar yapıyor” söylentilerine değinen Arslan, “Hepinizin malumu; Karakurt’ta bir baraj yapıldı ve bu sene su tutmaya başladı. Elbette ki barajın su tutması, üretim yapması milli ekonomiye katkı anlamına gelir. Bunu kimin işlettiği önemli değildir. Önemli olan milli ekonomiye katkı sağlamasıdır. Biz, Yunus hocamla birlikte sayın valimizle, kaymakamımızla, burada il başkanımız ilçede de ilçe başkanımızla birlikte sadece bugün değil geçmişten beri ciddi bir mesai harcıyoruz.  Elbette ki hem köylülerimiz mağdur olmasın hem de o baraj ülkemiz ekonomisine katkı sağlasın istiyoruz. Bu amaç doğrultusunda mücadelemiz devam ediyor, bundan sonra da devam edecek. Biz ülkemize yatırımcı gelsin, yabancı yatırımcı gelsin diyoruz. Yabancı yatırımcı gelir, ona yardımcı olmazsanız o zaman büyük ülke hedefinden uzaklaşmış olursunuz. Yabancı yatırımcının gelebilmesi için onlara da yardımcı olmanız lazım. Ancak bir şartla bu da insanlarımızı mağdur etmemeleri adına, bu çok çok önemli. Barajda nitekim bu yıl su tutulmaya başlandı. Su tutmaya başladığı ve enerji ürettiği andan itibaren ülkemize para ödüyorlar. Milli ekonomimize katkı sunuyorlar. Bunu özellikle vurgulamak istiyorum çünkü bazen yanlış anlaşılıyor. ‘yabancı biri gelmiş para kazanacak’ diyorlar. Yabancı biri ara kazanacak ki ülkemize para versin. Bu çok değerli. Dolayısıyla burada Yunus hocama çok teşekkür ediyorum. Gerek DSİ nezdinde gerek Enerji Bakanlığı nezdinde gerek Tarım Orman Bakanlığı nezdinde ve gerekse de EPDK nezdinde tarım komisyonu başkanı olmasının avantajını da kullanarak ciddi bir mesaj harcadık, harcamaya da devam ediyoruz.” dedi.

DEV VİYADÜKLER

Karakurt yoluyla ilgili de açıklama yapan Arslan, “Ülkemiz için bu kadar önemli bir proje yapılırken elbette ki insanımızın karayollarında mağdur olmaması adına biz Karaurgan yolunu geçen sene sıcak asfalt yaptırdık ki insanlarımız Karaurgan yolunu kullanmak zorunda kaldıklarında yol seviyesi standardı üst seviyede olsun. Ancak biliyoruz ki Karaurgan yolunun standardı çok yüksek değil. İnsanlarımızın özellikle kışın orada sıkıntı yaşamaması adına bizler iki milletvekili, il başkanımız, valimiz Ulaştırma Bakanıyla bir toplantı yaptık. Sonra iki milletvekili ve valimizle tekrar bakana gittik. Amacımız şu; kışın trafiği Karaurgan tarafından alıp Karakurt tarafına verebilmek ve standardı yükseltmek.” diye konuştu.

Konunun takipçisi olduklarının herkesçe bilinmesini isteyen Arslan, “Karakurt’ta bir viyadük yapıldı 513 metre uzunluğunda. Kazantaş viyadüğü var 255 metre uzunluğunda bu da bitmiş durumda. Taşlıgüney viyadüğü 125 metre uzunluğunda. Birde Taşlıgüney2 diye adlandırdığımız viyadüğümüz var 575 metre boyunda. Bunun aşağı yukarı 2-2.5 yıllık daha işi var. Bu viyadük 2022 yılında bitecek. Çünkü çok yüksek ve çok büyük bir viyadük. Teknik olarak zor ve yapılması zaman alacak bir viyadük. Yani para da yığsanız adam da yığsanız çok daha fazla hızlandıramıyorsunuz. Birde Şehit Halit Viyadüğü var313 metrelik. Bunun da inşaatı devam ediyor. Önümüzdeki yılın ortalarında da o viyadük bitecek.” diye konuştu.

Arslan ayrıca, “Eskiden hem bizim hem de Erzurum tarafından kullandığımız yaklaşık 50 kilometrelik bir yol vardı. Onun yerine 46 kilometrelik yeni bölünmüş sıcak asfalt yüksek standartlı yolumuz devam ediyor. İnşallah kasım ayında bu yolun 6 kilometresi hariç 40 kilometresini bölünmüş yol sıcak asfalt olarak hizmete sunacağız. İnsanlarımız artık Karaurgan tarafından değil kasım ayında Mescitli’den başlamak üzere Horasan bağlantısına kadar (6 km’si hariç) bölünmüş sıcak asfalt yolu kullanarak gidecekler. Btandardı ve konforu çok yükselecek. Sadece bu iki viyadüğün bitmesi biraz uzun süreceği için toplam oradaki 6 km yerine yaklaşık 10 km’lik bağlantı yolu kullanacak. Ama 50 km’nin 40 km’si bülünmüş yol sıcak asfalt 10 km’si yine sıcak asfalt ama bağlantı yolu olmak üzere hizmet verecek.” şeklinde konuştu.

ESKİDEN 100 METRELİK KÖPRÜLER YAPILMAZKEN ŞİMDİ İSE 5 TANE BÜYÜK VİYADÜKTEN BAHSEDİYORUZ

Arslan daha sonra şunları söyledi:

“hemşerilerimizden istirhamımız Karaurgan yolunu kullanırken biraz daha dikkat etsinler. Başka zamanlar buralarda 100 metrelik köprüler yapılmazken şimdi ise 5 tane büyük viyadükten bahsediyoruz. Bu konuda hemşehrilerimiz bilsin ki bu işin sorumluları ve takipçileri olarak emin olun ki gecemizi gündüzümüze katıyoruz. Hangi adım atıldı hangi adımda çözülmesi gereken bir şey var bu konuda gerek benim gerek Yunus hocam Ankara’da boş durmadığımızı bilmeniz lazım. Yaptığımız çalışmaları her seferinde kamuoyuyla paylaşmayınca bazı hemşehrilerimiz şöyle zannediyorlar, ‘Bu vekillerin hiç haberi yok, bu valinin hiç haberi yok’ Güzel de bizim amacımız insanımıza hizmeti bir an önce getirmek yoksa her attığımız adımı kamuoyuyla paylaşmak belki güzeldir ama buna da çok fazla zaman ve mesai yetmiyor açıkçası. İnşallah hayırlı uğurlu olur.”

Arslan son olarak hem Kars bölge müdürlüğünün hem de Erzurum bölge müdürlüğünün yaptığı yaklaşık 50 km’lik yolun bedelinin 750 trilyon olduğunu kaydederek bunun ciddi ve ne kadar masraflı iş olduğunun da bilinmesini istedi.

(BA-BA-S) GAZİ KARS (KHA) / KAFKAS HABER AJANSI / BEDİR ALTUNOK

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.
  • Volkan kantik24 Temmuz 2020 09:23

    Yolu yapmadan suyu tutturdunuz doğu Anadolu perişan etti.karakurtu perişan ettiği gibi ordan nurdan tali yol yapıp devletin parasını harcayana kadar yol yapımı bitene kadar mevcut yol devam etseydi bukadar masraf da olmazdı